05 юли 2014

Статии за Шри Рамана Махарши


Кратка биография

Шри Рамана Махарши е роден на 30 декември 1879 г. в село Тиручули, югоизточна Индия, в набожно браминско семейство. Баща му, адвокат по професия, умира, когато Венкатараман (рожденото име на Рамана) е на 12 г. Бъдещият мъдрец учи в мисионерско училище, където научава и малко английски...
Себеизследването

Себеизследването е първото произведение на Шри Рамана Махарши. То е съставено по записани разговори с поклонници около 1901 година, когато е бил 22 годишен младеж. Вече е бил Джнани (Мъдрец), в съвършена реализация на Себето, в сияйното блаженство на Божественото Знание...

Кой съм аз?

Не съм грубото тяло, не съм петте органи на сетивата, не съм петте органи на движението, не съм петте жизнени дъха, не съм дори и умът, който мисли, не съм също и незнанието (на дълбокия сън).
Ако не съм нито едно от тези, тогава “Кой съм аз?”...

Щастие

Всички същества винаги желаят щастие, щастие, непомрачено дори от частица скръб. В същото време, всеки обича най-много себе си. Причината за любовта е само щастието. Така това щастие трябва да се намира в самия човек. Също така, това щастие е изпитвано всекидневно по време на дълбок сън - когато няма ум...

Покой

Това, което е, е покой.
Всичко, което трябва да правим, е да пазим тишина.
Покоят е нашата истинска природа. Ние я затъмняваме. Това, което се иска от нас, е да престанем да я затъмняваме...
Например, в една зала (стая) има пространство. Ние не създаваме пространството наново...

Уединение

Ученик: Необходимо ли е уединение за джнани?
Учител: Уединението е в ума на човек. Той може да е в най-оживената част на света и да поддържа покой на ума. Такъв човек е в уединение. Друг може да стои в гората, но все още да е неспособен да контролира ума си. За него не може да се каже, че е в уединение...

Пътят към освобождението

Ученик: Защо пътят към освобождението трябва да се преподава различно за всеки?
Учител: Във Ведите са посочени няколко пътя, в съответствие с различната степен на развитие на стремящите се...

Блаженството не е нещо, което получаваш. От друга страна, ти винаги си Блаженство. Това желание е родено от чувството за непълнота. За кого е това чувство за непълнота? Изследвай...
Будност, съновидение и сън

Няма друга разлика между съновидението и състоянието на будност, освен че сънят е кратък, а будността - продължителна. И двете са продукт на ума. Нашето реално състояние се нарича турия; то е отвъд състоянията на будност, съновидение и сън...


Реалността в четиридесет стиха

Реалността в четиридесет стиха и Реалността в четиридесет стиха: Приложение са произведенията, обясняващи по най-изчерпателен начин учението на Шри Рамана Махарши...

Реалността в четиридесет стиха и Реалността в четиридесет стиха: Приложение са произведенията, обясняващи по най-изчерпателен начин учението на Шри Рамана Махарши...
Пет стиха за Себето
Tова са последните стихове, композирани от Бхагаван. Те били написани по настояване на Сури Нагамма, поклонник, който е автор на книгата "Писма от Шри Раманашрамам"...
Мисли
Цялото нещастие се дължи на егото. От него идват всички беди. Ако отхвърлиш егото, като го игнорираш, ще бъдеш свободен...

Евангелието на Махарши

Съдържание с линкове към 14-те глави





Скъпоценности от Бхагаван

Книгата "Скъпоценности от Бхагаван" е съставена от един от учениците на Бхагаван Шри Рамана Махарши. В нея са включени основните идеи от неговото Учение...







Вижте също: Статии за Шри Рамана Махарши | Кратка биография | Себеизследването | Кой съм аз? | Щастие | Покой | Уединение | Пътят към освобождението | Блаженство | Будност, съновидение и сън | Реалността в четиридесет стиха | Реалността в четиридесет стиха: Приложение | Пет стиха за Себето | Мисли

© Sri Ramanashramam

Източник: Произведенията на Шри Рамана Махарши.

.