18 юни 2012

Как станах хаджия


През м. април 2012 г. имах щастието да посетя Светите места в Израел и Божи гроб. Както се казва, дай Боже всекиму.

Може би си мислите: "блазе му, има много пари", но ще призная, че стана случайно. За 60-год. ми юбилей някой от роднините ми предложил, вместо подаръци, да съберат пари и да ми купят ваучер за екскурзия в чужбина. Понеже имам доста роднини, които ме обичат, се събра една сериозна сума, към която трябваше да прибавя малко и - оставаше да избера дестинация. Е, тези, които ме познават, не биха се поколебали и за миг коя беше тя - естествено, Божи гроб.

И така, на 20 април отлетяхме с моята половинка (която събра сумата по същия начин) за Израел.

Включихме се в стандартна екскурзия с пет нощувки в 3-звездни хотели. Важното е, че попаднахме на отличен гид - български евреин, който, макар и позабравил българския, успя да ни потопи в атмосферата на Holy Land по един незабравим начин.

Маршрутът включваше общоприетите туристически обекти и, понеже обичам да снимам, съм запечатал видяното в 18 фотоалбума: Тел Авив | Кесария и Акра | Хайфа | Назарет |Изгрев над Гал. езеро | Галилейското езеро | Табха | Капернаум | Ярденит | Мъртво море | Кумран | Витлеем | Йерусалим - общи | Йерусалим - Елеон | Йерусалим - Виа Долор. | Йерусалим - Св. Кръст | Ейн Карем | Лида Палестинска.

В тази статия бих желал да спомена моментите, които ме развълнуваха най-силно.

Витлеем. Сребърна звезда е поставена на мястото, където се е родил Иисус Христос.


Ярденит. Някъде тук, в река Йордан, Йоан Предтеча е кръстил Иисус.


Галилейското езеро. Вълнуващо е да си на мястото, където Иисус е ходил по водата...


Табха. На този бряг на Галилейското езеро Иисус нахранил 5000 души с пет хляба и две риби.


Йерусалим, Гетсиманската градина. Тук Иисус е бил арестуван.


Йерусалим, пред входа на Божи гроб. Без думи.


За да почувства истински силата на тези Свети места, човек трябва да отиде подготвен. Радвам се, че при мен това се случи на 60. Преди заминаването прочетох още веднъж Новия Завет, където са описани местата, които посетихме. На 30, 40 или 50 г. нямаше да мога да изживея видяното в такава дълбочина.

Затова, ако още не сте били в Израел, не съжалявайте. Сигурно сте млади и все още - неготови. Когато се подготвите, Случаят ще ви помогне.

Изпращам ви Любов и Светлина.

Хаджи Атанас Дюлгеров ;-).

 .