23 февруари 2012

Благодарността


от "Благодарността - начин на живот"

на Луиз Хей и приятели

"Забелязала съм, че Вселената обича благодарността. Колкото по-благодарен си, толкова повече блага получаваш. Под „блага" разбирам не само материалните неща, но и всички хора, места и преживявания, заради които си струва да се живее. Знаете колко прекрасно се чувства човек, когато животът му е изпълнен с любов, радост, здраве и творчество, навсякъде среща зелена светлина и намира места за паркиране. Така е замислен животът ни. Вселената е щедра и изобилна и обича да бъде оценявана по достойнство.

Помислете си как се чувствате, когато поднасяте подарък на своя приятелка. Ако тя го погледне и лицето й помръкне или пък каже: „О, не е моят размер" или „Не е моят цвят", или „Никога не използвам такива неща", или „Само това ли е", със сигурност едва ли някога пак ще ви се прииска да й подарите нещо. Но ако очите й грейнат от радост и тя е доволна и благодарна, тогава всеки път, когато видите нещо, което би й харесало, ще ви се иска да й го подарите, независимо дали наистина ще го направите.

Благодарността ни носи още нещо, за което да сме благодарни. Тя засилва изобилието в живота ни. Липсата на благодарност и оплакванията ни носят малко неща, за които да сме благодарни. Оплакващите се неизменно откриват в живота си малко хубави неща или не се радват на онова, което имат.

Вселената винаги ни дава онова, което вярваме, че заслужаваме. Много от нас са възпитани да виждат само липсващото и да усещат тази липса. Вярваме в оскъдицата и после се чудим защо животът ни е толкова празен. Ако ни изпълва мисълта: „Аз нямам достатъчно и няма да бъда щастлив, докато е така...", ние поставяме живота си в режим на изчакване. Тогава Вселената чува: „Аз нямам и не съм щастлив" и ние получаваме още от същото. Вече от много време насам посрещам всеки комплимент и всеки подарък с думите: „Приемам го с радост, удоволствие и благодарност". Научила съм, че Вселената обича този израз и постоянно получавам прекрасни дарове.

Когато се събудя сутрин, още преди да си отворя очите благодаря на леглото за хубавия сън. Благодарна съм за топлината и удобството, които ми е дарило. При такова начало ми е лесно да си помисля за всички други неща, за които съм благодарна. Преди да стана от леглото, вероятно съм изразила благодарността си за 80 или 100 различни хора, места, неща или преживявания в моя живот. Това е чудесен начин да започна деня. Вечер, непосредствено преди лягане, премислям деня си и благославям или изразявам признателността си за всяко преживяване. Освен това си прощавам, ако усетя, че съм направила грешка, казала съм нещо неподходящо или не съм взела най-доброто решение. Това упражнение ме изпълва с топлота и се унасям в сън като щастливо новородено бебе.

Добре е да бъдем благодарни дори и за получените уроци. Не бягайте от уроците, те са малки съкровища. Когато се поучим от тях, животът ни се променя към по-добро. Сега се радвам всеки път, когато видя някоя тъмна страна на личността си. Това означава, че съм готова да се освободя от нещо, което е спъвало живота ми. Казвам; „Благодаря ти, че ми показа това, за да мога да го излекувам и да продължа напред". Така че - все едно дали урокът е внезапно изскочил „проблем" или възможност да видите стар негативен модел в себе си, от който е време да се освободите - радвайте се!

Нека изпълваме всеки ден с възможно най-много моменти, в които сме благодарни за всичко хубаво в живота си. Ако хубавото в момента не е много, ще се увеличи. Ако и сега животът ви е изобилен, изобилието ще нарасне. Това е ситуация, в която винаги ще спечелите. Ако сте щастливи, Вселената също е щастлива. Благодарността увеличава изобилието.

Започнете да си водите дневник на благодарността. Всеки ден записвайте нещо, за което сте благодарни. Всекидневно казвайте на някого колко сте му благодарни за нещо. Благодарете на продавачите, на сервитьорите, на пощальоните, на работодателите и на подчинените си, на приятелите, на близките си и на напълно непознати. Споделете тайната на благодарността. Нека помогнем светът да бъде изпълнен с благодарно, признателно даване и получаване... за всички!"


Прочетете също:  Книгите на Луиз Хей  |   Статии за Луиз Хей